söndag 21 december 2008

Blötsnö,sursnö,skarsnö


Nu är det snart jul, dofternas högtid för oss hundar i alla fall. För mig är det en ny upplevelse, det luktar hyacinter, kryddor, pepparkakor, sura kläder, älgbajs, lax, saffran mm. I går och i dag har vi varit i Stugan i Lövånger. När vi kom var det blötsnö, Alla blev  blöta om benen när vi pulsade den sista biten fram till stugan. I morse var det sursnö, det var vad matte kallade den i alla fall. Sen blev det kallare och när vi gick tillbaka till bilen, klev jag uppe på snön, medan husse och matte pulsade genom skaren. På bilden ser ni mig när jag spanar in två skidåkare, tvåbeningar med konstiga grejor på fötterna och långa pinnar i händerna. Han på bilden heter Viktor.
I kväll har jag ont i framtassarna, husse klippte en klo så att det blödde och sen gjorde jag mig illa i den andra tassen ute i skogen, så att det blödde igen. så nu ska jag vila tassarna till i morgon bitti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nelson!
Jag ser att du fått mycket päls! Fin ser du ut! :)
Jaa det är så mycket goda dofter nu i köket.. måste hålla koll på allting också så ingen annan hund får något som inte jag får..
Nospuss till dig!

kingbrant sa...

Smilla önskar brorsan en god jul och ett gott nytt år.