onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Gott Nytt År på er som läser om mina öden och äventyr. Här i Umeå är det en lugn och stilla dag, vi har gått en lång promenad i skogen och mött några skidåkare. Dom är lite läskiga, för dom har så konstiga skor.
Jag har pysslat lite med min hobby, samla pinnar. Jag tar hem pinnarna och husse eller matte gömmer dom.
Matte har fixat mina öron och päls inför nyårsafton så nu ser jag riktigt presentabel ut. Husse säger att han ska spela musik i kväll, något med fyrverkerier i. Händel heter visst han, som har skrivit det. Det har förresten börjat att panga här utanför redan nu, hitills har det inte stört mig. Vi ses nästa år.

4 kommentarer:

kingbrant sa...

Gott nytt år Nelson med flock. Här i Norrköping smäller och tjuter det också. Jag bryr mig inte så mycket om smällandet, men tycker att det är olustigt när det tjuter för länge om raketerna. Ljusskenet och stjärnorna är ok. Det finns värre saker hemma hos oss. Dammsugaren och jag har inte blivit riktigt kompiar ännu. När husse och matte tar fram dammsugaren går jag och lägger mig. Kul att du samlar på pinnar och drar hem, det gör jag också hälsn Smilla

Anonym sa...

Gott Nytt År på dig Nelson !!
Det har börjat panga här med men vi har älgben att tugga på så vi bryr oss inte :0)
Pinnar ska man släpa hem! de är ju SÅ roliga att leka med.
Ha det gott!!!

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig Nelson!!
Jag tyckte att det var konstigt med raketer och smällare nyss... men ingen av de andra hundarna eller matte verkade bry sig... Så då tog jag ett tuggben och började gnaga..

Fixa sa...

Gott Nytt År 2009 Nelson! Förstår inte för mina tvåbenta tar mina pinnar med. Hmm, de kan väl hitta egna pinnar att leka med? Mysigt du har det med snö! Nospuss från Fixa