tisdag 23 december 2008

Nu är det dax att diska!

Efter allt julstök som husse och matte håller på med, så är det nu dags att städa upp! Efter som jag inte gillar Bullriga dammsugare så erbjöd jag mig att diska. Matte insisterade på att jag skulle använda diskborste, men jag tycker det är godare att diska med tungan. Det blir renare också!
I morgon kommer Tomten, det är jättespännande. Jag känner doften av honom när vi är ute i skogen, tror jag. Eller så är det bara husse som luktar. 
Nu ska husse göra saffranspankaka och spenat soppa. Det måste man äta för att få julklappar, säger han. Jag har redan luktat mig till ett grisöra, några tuggben och lite annat som jag tror är till mig. Så det är väl bäst att äta soppa så att jag inte går miste om något i morgon.
GOD JUL och många nospussar till alla !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken hjälpsam kille du är!!! Jag blir lite småkär i dig.. ;)
Själv hittar jag mest på bus!! Ska bli kul med jul i morgon!! Tomten - den har jag inte träffat. Men de har berättat att gamlingarna Frosty och Molly inte brukar vilja hälsa på honom utan går och gömmer sig! Vilka fegisar!! Jag tror att jag vågar...

Fixa sa...

Vad gott att få hjälpa till med disken, Nelson. Jag brukar erbjuda mig men jag får göra annat i stället, som att passa den person som lagar mat så den inte rymmer från köket. Träffade de tomten på jul? Det gjorde inte jag för han kom på natten men jag fick goda paket ändå. voff från Fixa