söndag 14 december 2008

Pepparkasgubbe i vit snö


Här kommer en rapport om vad som utspelat sig vid skogens bryn i veckan. Jag har hjälpt till med både det ena och det andra. Det började i Onsdags med bakning av Gula bullar -luktar jättegott! Sen var det torsdag och bakning av bruna kakor - luktar ännu godare!! Smakar gott ;-). Sen var det fredag och då vilade vi lite i väntan på Lördagens stora grej, Ljusstöpning. Husse och matte var som vanligt lite sega i starten, så vi kom inte i gång på riktigt för än 8 på kvällen, men då blev det fart. Jag hjälpte till med att kontrollera pinnarna och så åt jag lite stearin i smyg - Usch! Jag höll också ordning på mjukisdjuren så att dom inte var i vägen. Vi blev klara sent på natten, jag försökte flera gånger tala om att det var dags att sova men det lyssnade tvåbeningarna inte på, dom envisades med att doppa vita pinnar i en tunna. så  idag har jag bara softat, legat på min plats och bevakat världen, är man uppe sent måste man vila på dan, så det så. I kväll har vi avslutat veckan med köttbullsbakning och en lång promenad i Snön.

3 kommentarer:

Fixa sa...

Vad du har mycket att göra och stå i Nelson. Klart att du behöver en softardag. Min husse och matte är med sena i säng ibland men efter att sagt till dem så går jag och sover själv i min hundbädd. Stearin låter inte gott men köttbullar-MUMS!! Jag fick med smaka av en gul bulle, eller katt eller vad de sa. God var den i alla fall. Lyllos dig som har snö att busa i. Voff Voff från Fixa

Anonym sa...

Oj vad pyssliga din matte och husse är! Jag blir allt avundsjuk! Så många goda bakningar ni haft! Fast jag har också smakat på stearinljusen.. och håller med dig! Det var inte gott!
Ha en skön vecka! Nospuss Lova

Anonym sa...

Hej på dig Nelson!
Oj vad ni ligger i med olika bak inför julen.
Vi hjälpte matte vi oxå med köttbullar o nåt som hette drömmar, goda var de i alla fall. Imorgon ska det bakas pepparkakor vad det nu är, hoppas att vi får en smakbit. Sen har matte lovat att hon ska prova på fieldflickorna på winterbournes favoritkex, så hoppas hon gör dem snart för vi är SUGNA!
Ha det gott // många svansviftningar från Lotus & Jojje