måndag 23 mars 2009

Måndag utan Matte


Efter en intressant helg är det äntligen en vanlig måndag igen. Vi åkte till Ö-vik och hälsade på släkten. Lite konstigt att vara i en lägenhet, det hörs steg och ljud från andra ställen än vanligt. Och vart försvann trappan till övervåningen?
I går var jag och klippte mig, så nu väger öronen hälften så mycket, rätt skönt faktiskt. Husse säger att vi ska på en informell valp utskällning nästa vecka, jag ska visst ha på mig ett annorlunda koppel också.
Efter klippningen, hittade jag en jättegod aftershave, matte sa att jag luktade hästskit! så jag fick tvätta mig igen.
Om Fixa eller någon annan kommer på det där med hur man hypnotiserar kakor är också jag intresserad. Det är ingen som bryr sig hur mycket jag än lägger huvudet på sned :-(.
Har någon sett min Matte? Hon försvann i morse och har inte ens varit hemma på lunch.


4 kommentarer:

Fixa sa...

jag har med fått mina öron trimmade idag och det är skönt och mer luftigt nu:) Om hypnotiseringen inte går så är utställningar bra tillfälle att få gott godis. Jag kallar det ibland för goa korv/köttbullsutflykter. Tänk va att det räcker att stå stilla fint och springa runt snyggt med matte/husse för att de skall bli så glada och ge mig massa godis!i lägenhet bor jag Nelson och det är helt ok men hus är nog mycket bättre. Många godistips från Fixa

Anonym sa...

Ja visst är det skönt att bli trimmad ! Helt underbart enligt mig :0)
Som sagt utsällningar är bra godis utdelningsställen! Mattarna o hussarna blir sååå glada om man springer fint o står stilla då, inte samtidigt men ändå.
Lycka till på uts.
Voff Voff

Anonym sa...

Hej Nelson!

Det är väldigt svårt att hypnotisera godsaker. Jag har försökt med lax, köttbullar, leverpastej... väldigt, väldigt svårt. Men det är inte helt omöjligt ändå, med en riktigt bra hyp-NOS! Godsaker är som mest mottagliga för hyp-NOSEN precis när tvåbeningarna ätit färdigt och exempelvis borstar tänderna, pratar i telefon eller kramas. Då liksom bara är man i närheten med sin nos och liksom bara tänker på hur smaskigt lax ändå är, och så liksom drömmer man den till sig, och då liksom bara smakar det jätte-jätte-jättegott, och när man känner det, då vet man att maten hypnosiserad... Lycka till!

PS. Matte tror att det är laxen som hypnosiserar mig, men det tror jag inte på -fiskar har ju ingen nos, juh!!

Lova sa...

Hej Nelson!!
Man behöver inte kunna hypnos för att få godsakerna!!! :D Det gäller bara att vara snabbare än blixten och sno det ínnan någon tvåbening hinner säga stopp!! :D Jag har övat upp mina kunskaper och är nu riktigt duktig!! Det har gått så långt att matte säger att jag inte får vara i köket när de äter.. :( Då stänger de en grind så att jag inte kan komma in.. Men som tur är, de är så glömska att oftast är den öppen. Barn gillar jag!! De är så snälla och delar med sig av sin mat och godsaker HELA tiden!!