onsdag 11 mars 2009

Tillbaka i Umeå


Nu är vi tillbaka i Umeå efter en långhelg i Stugan. Några härliga dagar med hela flocken tillsammans. Jag travade bredvid husse och matte på olika utflykter i skogen. Husse och matte fuskade, dom åkte skidor!
Fast skidor är nog mest för tvåbeningar, dom har skidorna på baktassarna och så har dom stavar på framtassarna. Stavarna ska man passa sig för, dom sticks.
Vi såg en hel flock orrar, och många rävspår. Jag kände tydligt lukten av älg flera gånger. Jag tog förresten ansvaret för allt nosande. Det är inget som går att överlåta på Människor!
En dag var vi ute på isen, där gick det att springa åt alla håll utan att förlora flocken ur sikte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut att springa på isen!! Så långt man kan se är det springbart! Det skulle jag också vilja prova!!
Nospussar Lova

Anonym sa...

Oj vilka vidder att springa på :0) härligt ! hmm vad är det där med skidor som du pratar om ? sådana har vi inte sett till. Kanske är så att våran matte heldre använder tassarna precis som oss.
Voff voff

kingbrant sa...

Vilken härlig naturupplevelse, orrar, rävar och älgar. Kan du låta dem vara eller springer du efter dem?
Rådjur och hare har jag stött på några gånger i skogen. Oftast låter jag bli att springa efter dem till mattes och husses glädje, men är det fågel ja då springer jag efter dem oavsettt hur flocken ropar efter mig hälsn syrran

Fixa sa...

Vilken mysig tur till stugan ni hade Nelson! Fick du sova i sängen då? Eller du kanske får sova i sängen även hemma? Det får inte jag bara ibland när vi är ute och reser. Vilken bra springplats isen verkar vara, fritt fram åt alla håll. voff voff från Fixa