måndag 16 mars 2009

Veganland


Husse och jag har mött några Alfaalfahundar, vi har båda funderat på vad det betyder. Vi tror att det är hundar som inte äter kött, men säkra är vi inte. I går träffade vi på en boston terrier som tydligen är en sån där alfaalfa, i alla fall sa hans matte det. Själv tyckte jag att han var alldeles vanlig.
I går kom våren! Inte för att det märks så mycket, men fåglarna har börjat sjunga och det är plusgrader ute. Och så är det dagsmeja.
Husse och jag har börjat jogga, vi har på oss Reflexkläder, ja jag har bara min sele på mig. Husse ser mest ut som en vägarbetare, och så springer vi sida vid sida med ett special koppel som jag fick i julklapp.
Matte har något lurt på gång, hon ger mig jättegott godis samtidigt som hon viftar med klotången, hon gör inget annat. Det är det som gör mig misstänksam. Varför försöker hon inte klippa någon klo?
Jag har inte börjat jaga fåglar än, men vi får se det kanske är roligt. Nu ska jag vila i väntan på att matte kommer hem.

3 kommentarer:

Fixa sa...

Vad bra Nelson att du håller din husse sällskap på joggingturen. Du och din matte ser ut att ha det mysigt ut i snön. Hade ni fika med er då? Passa på att äta av det goa godis som du får. Att din matte viftar med klotången är nog bara koreografi eller vad de säger nu i schlagerdagar:) Vi brukar ha mysstund matte och jag när vi klipper klorna. passa på och nosa mycket i snön Nelson! här där jag bor har vi ingen snö kvar Svansviftningar från Fixa

Anonym sa...

Matte ser ut att ha det skönt i solen! Men det är mycket snö ännu hos dig! Klotänger gillar vi inte.. jag vill helst blunda när min matte kommer med den. Men jag accepterar den.. godis vill jag ha ibland. Men när något är mer spännande.. som på kurs eller i ringen.. då är godiset helt ointressant för mig.. Ska du på utställning snart Nelson??

kingbrant sa...

Va mysigt och trevligt det låter med jogging. Smilla har också fått ett joggingkoppel som ska prövas någon gång framöver när Smillas växtvärk gått över och mattes latmask gett sig av. Ser trevligt ut när matte och Nelson vilar i fina vädret. Klotänger bekommer inte Smilla, värre är det med dammsugaren, då gäller det att hålla sig undan, den är inte att lita på.