söndag 21 september 2008

En lång fin Söndag


Inspirerad av Lova fick husse och matte för sig att vi skulle ta utvikningsbilder -eller vad det heter. Jag försökte övertyga dom om att ta av mig selen, men de förstod dom inte. 
Det har varit fin Söndag här på Skogsbrynet, Jag har gått i skogen och balanserat på en stock, husse filmade. Jag har upptäckt en ny lek "lövjakt" det är jättekul!! 
Matte har pratat med Helena om hur jag ska trimmas och en massa annat viktigt, jag väger förresten 11,5 kilo och  är över 1 meter lång när jag sträcker mig. Nu ska jag gå och  lägga mig  på Villes plats, bakom gröna soffan.

5 kommentarer:

Fixa sa...

Hej Nelson! Vilken fin blå sele du har. Det är snygga bilder på dig grabben:) Smart att träna balans på stock ute i skogen-det gör jag med. Hittade du något godisträd i skogen? Där min matte och jag går brukar det ibland finnas träd med godis som sitter fast i barken. De träna gillar jag bäst!! Nospussar från Fixa

Anonym sa...

Hej!
Vad fint du står!! :)
Jag får öva lite till säger matte... Låter kul att öva på att balansera i skogen! Vi har ingen skog här - jag får öva på att balanser på stenar i stället. Men det är också kul.
Godisträd har jag aldrig sett... önskar jag hade ett..

Anonym sa...

Måste protestera - matte skulle skriva MITT namn, inte sitt!! :(

Anonym sa...

Vi kan mysa ihop under soffan när jag kommer! Men du Nelson... observera att man bara får ligga UNDER den, inte PÅ. Det är en så kallad "regel".

En regel betyder att om du gör som du vill och någon ser dig så säger de "nej". Och då är det ju liksom inte någon idé över huvud taget. Men om ingen ser dig så händer ingenting. Förstår du?

Fast det finns en risk med gröna-soffan-regeln. Om man gör som man vill (du vet vad jag menar!) och ingen ser en och det är väldigt bekvämt och mysigt då kan man ju somna, och då upptäcker man ju inte ifall någon skulle komma och se en...

Anonym sa...

Hejsan Nelson!!!!
Skogens dofter är underbara :0)
Att balansera på alla möjliga och omöjliga saker det har jag oxå gjort, störtkul!!
Godisträd har vi i Ockelbo oxå, smaskens :0) hoppas att du hittar några du oxå!
Ha det gott // Lotus