söndag 14 september 2008

Utflykt till havet

Dagen började med att jag lekte med Folke, en 5-årig bassett, då blev hans matte förvånad och sa "Nej men Folke!" Sen har jag varit på utflykt till havet. Husse och matte  drack kaffe och under tiden nosade jag reda på en massa godis som låg på stenarna. Undrar just hur godiset hade kommit dit? Efter utflykten har jag hjälpt till att plocka äpplen och att gräva lite grann i trädgården. Sen kom jag på ett nytt knep att få lite godis. Man sitter stilla - och då säger matte "stanna", sen ger hon mig godis. Nu kan jag ganska många sätt att få husse och matte att ge mig godis!

3 kommentarer:

Fixa sa...

Tjena Nelson,

Tänk att vi kan lura av de tvåbenta godis genom att bara sitta eller stanna! Kan du skicka ner några stenar med godis på till mig?
/Fixa

Anonym sa...

Hej Nelson!!
Du har full koll på läget hör jag! :) Jag har fullt upp att få godiset för mig själv - har lite konkurrans.. Men ibland lyckas jag!! /Lova

Leif sa...

godisstenar har jag bara hittat vid havet, men jag tror att dom kan finnas på andra ställen också, jag talar om när jag hittar några.
/Nelson