söndag 28 september 2008

Nallemysteriet löst!




Här ser Ni  detektiven Nelson. Länge var min nalle försvunnen, jag kunde inte ens känna lukten av honom. Mina spaningar ledde mig till  tvättstugan, och högt uppe under taket hängde nalle i en klädnypa. Efterforskningar visar att det var matte som hade tvingat in nalle i en bullrig badbalja, nalle som till skillnad från mig inte tycker om vatten var blöt och alldeles yr i knoppen.
Lova undrar hur det är med mina tänder, det är bara bra med dom. Många har jag bytt  och snart är det dags för hörntänderna också. Det har återigen varit en fin dag här i norr, vi  var på utflykt och dom tvåbenta drack kaffe medan jag hittade godisstenar igen. Det brukar jag göra när det luktar kaffe i skogen. Nu är det godnatt från en  trött Nelson.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smart du är som hittat din nalle!! Uppe i taket skulle jag nog inte leta. Men varför har din matte gjort så?? Jag tycker att mjukisar ska få lukta mycket!! ;) Men de går ju att leka med när de är rena också.. Ha en bra vecka Nelson!

Hero sa...

Nelson,

You may link to my blog if you want to. I love helping my family with the gardening. None can dig as fast as I can even with all their silly tools. I know most Fieldies keep their heads smooth and trim, but my family likes to think of me as punk rock what with my mohawk. Maybe one day when you're older your family might let you grow one out for a bit. Since you're liver like me you might even get a really cool blonde mohawk. People are always asking if my hair is dyed and styled. They don't realize just how innately awesome us Fieldies are.

Marie-Louise D sa...

Hej!
Kul att läsa om dina äventyr. Tittar du in på min sida har jag lagt in lite bilder på din syster som bor hos min mamma.

Hälsningar Marie-Louise med golden ( ingen field ännu så länge..)

Anonym sa...

Hejsan Nelson!!
Din nalle verkar ha varit på ett riktigt äventyr!
Stackars liten bli både blöt o yr :0)
Va duktig du var som spårade upp honom !
Ha det gott.

Fixa sa...

Hej Nelson! Vad bra att du spårade och hittade nallen. Inte snällt av din matte att tvätta nallen så han blev yr. Snart luktar nallen som du vill igen:) Svansviftningar från Fixa.