fredag 2 januari 2009

Matte hoppar rep


Så var det nytt år. Vi vaknade i morse, halv sex av några raketer. Det var några halvkölingar som skojade?
I går var vi ute på nyårsdags-promenad, dvs husse promenerade medans jag och matte skuttade runt som vanligt. Jag fick träna att gå i koppel och lite andra svårigheter, som att möta andra hundar utan att hälsa – oartigt tycker jag– i full fart. I dag ska jag  fortsätta att träna husse i "hämta bollen under soffan". Han börjar att bli riktigt snabb på att hämta den nu, och som belöning får han kampa med mig. Sen rullar jag in bollen under soffan igen, och så börjar det om. 
Många Nospussar till Villes matte Elin som fyller år idag. Grattis!

4 kommentarer:

Fixa sa...

Fina bilder på dig och din matte Nelson! Vad snabb din husse är på att lära sig. Jag har lekt mycket med mina tvåbenta nu när hunddagis är stängt men nu på MyDog i rasmontern busade jag och imorgon skall Lova och jag dit tillsammans. Det blir busa av gissar jag. Svansviftningar från Fixa

Anonym sa...

Vad du går fint i kopplet med din matte Nelson!! Jag brukar dra min matte med mig dit jag vill.. hihi!! Hon suckar och stönar och säger något om att jag är värst av alla... ;) men lite kul får man ju ha...
Nospussar från Lova

Fixa sa...

Hej Nelson! Idag har jag busat med din fina och glada syster Smilla på en stor hundutställning-det var jätteroligt. Är du lika rolig att busa med? Synd att vi inte bor nära men vi kanske ses någon gång? Nu måste jag heja på husses ishockeylag på tv, de spelar inte världsbäst idag. Glada svansviftningar från Fixa

Anonym sa...

Hej Nelson!
Vilken fin syster du har!! Hon och jag träffades igår. Hon och jag var väldigt stiliga!! :) Mycket lika varandra faktiskt.. Vi ville leka men våra mattar släppte inte lös oss.. förstår inte varför. Sedan skulle vi springa efter varandra på en blå matta. En gubbe skulle klämma på oss (usch!) så fick vi godis! Det var gott! Sedan sprang vi igen. Din syster fick en fin rosett!
Nospuss från Lova