lördag 31 januari 2009

För mycket av det goda


Äntligen en dag när husse och matte har mycket tid för mig. Först sov matte och jag lite extra länge, jag sover gärna på morgonen; väldigt gärna. Efter frukost fortsatte jag att vila medan tvåbeningarna var borta och handlade grejor till mig, en konstig giraff; som om fieldisar jagar giraffer! (vad är föresten en giraff?). Och en frisbee, den var rolig, nästan som en boll fast platt. Sen en lång promenad i skogen, jag hade snö ända upp till magen och skuttade runt som en kanin. Sen sov husse och jag middag i gröna soffan, dvs jag sov på husses mage. Jag hjälpte också till med att städa huset och hålla koll på den blå monster dammsugaren. Till middag fick jag lamm och märgben, mums!!! Nu är jag trött, mätt och nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att få nya mjukisar! Jag älskar mina mjukisar och att ha dragkamp med dem.. hundtanterna tröttnar fort och jag får försöka locka människobarnen till lek. De brukar gilla det också.