tisdag 13 januari 2009

Svårt att skriva med tassar

 Husse har vart ute och rest i helgen, så matte och jag fick klara oss själva. Rätt mysigt om jag får säga det själv. Passade på att sova i husses säng. 
Det luktade Ville om husse när han kom hem, och en massa andra hundlukter som jag inte kände igen. Han och Elin har lärt sig att klicka människor, det är nog lättare än att klicka mig. Fast en sak är säker, jag har fått mera godis idag och i går än på hela förra veckan, så något har han säkert lärt sig. 
Jag och matte var ute i skogen flera gånger i helgen, det är roligt! Om jag bara har spårlinan på mig så får jag springa hur mycket som helst, URKUL!!!
Passade också på att träna matte i att gömma saker, lite Fågel, Fisk eller Mitt i mellan. När det är "Fågel" så skäller jag, det kallas visst att markera.
 Matte säger att hon ska träna mig på att slicka mig om mun. Jag tycker hon kan träna sig på att ha tofflor på sig i stället, om hon vill vara torr om fötterna. som sagt är man fieldspaniel så är man.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nelson!

Vad du är fin!!

Elin luktade också märkligt när hon kom hem, men det måste ha varit en bra kurs de gick våra tvåbeningar, för jag har också fått mera godis. Köttbullar -min favorit- och blodpudding torkad i micron. Det sistnämda är nog inget dina tvåbeningar gillar, men du kan få smaka av mig när vi ses!

Vift-vift!
Ville

Anonym sa...

Sån där klick kurs har våran matte oxå gått på o mycke godis o trix blir det men kul när man ska fundera ut vad som framkallar klicket.
Matte kallar det för hjärngympa!
Håller med dig Nelson att lite vatten på golvet får man vackert räkna med när man har en field :0)
Ha det gott // voff voff

Fixa sa...

Vi är ju spaniels och en Fieldis dricker på ett speciellt sätt ju. Vilken bra kurs din husse varit på men var hade hann "gömt Ville"? Mina tvåbenta är "otrogna" ibland de med och luktar som de träffat mina hundkompisar och gosat med dem men har inte alltid med sig mina kompisar hem. Det är konstigt, tycker jag. Vad kul dade Nelson när du fick springa i lina i skogen, det är skoj tycker jag med. Se nu till att få bra belöningar när du klickar in din husse:) Nosslick från Fixa