onsdag 7 januari 2009

Mellandagsrea!

Tänkte hjälpa till med att läsa annonserna för rean, men till vad nytta? Husse envisas med att köpa saker till ordinarie pris. Nu senast fick jag en ny vattenskål, en sån där på ben. Dom tycker att jag slaskar för mycket när jag dricker vatten.  Det är en rolig affär den där med vattenskålarna, där säljs bara hundsaker. Jag provsmakade några olika sorters ben ;-) fast husse sa att jag skulle låta bli. 
Det är trevligt med ställen som vi hundar är välkomna till. Det finns en våg där också, 18,5 kilo stannade den på när jag klev på den. 
I dag var det 14 grader kallt ute och blåsigt, så jag prövade med att gå på tre tassar i taget. Dum idé, det blev bara svårt! Nästa gång ska jag gå som vanligt, om husse har klippt tasshåren åt mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År! Så, nu är vi uppdaterade med vad som hänt i Nelsons liv de senaste veckorna! Du verkar ha haft en bra jul och nyår! Vad duktig du var som klarade av fyrverkerierna! Tudor gillar det inte alls men Händel går bra och gjorde sitt bästa för att överrösta smällarna utanför! Ha det bra i kylan!

Anonym sa...

Visst är roligt med affärer som bara har hundsaker :0) Klart man ska provsmaka ! Kan ju inte köpa grisen i säcken som det heter när det gäller ben!
Ha en skön dag! Voff Voff

Anonym sa...

Vad bra att du kollar in mellandagsrean!! Kanske kan du hjälpa dem att hitta några riktiga fynd! Hihi, tycker de att du sölar med vattnet!! Men du är ju en field!! Matte har gett upp för länge sedan eftersom alla fieldar tar med sig hela munnen full med vatten när de går från skålen.. droppandes ända ut i vardagsrummet!! ;) Det bara blir så... liksom...
Nospussar Lova

Fixa sa...

Du är smart som läser annonserna Nelson! Affärer med saker till oss är perfa. På MyDog fick jag provsmaka kex uanför en monter, det var gott.NOSSLICK FRÅN FIXA

Anonym sa...

Smilla sölar också med vattnet. Nu har hon fått en skål med skvalpskydd, fungerar ganska bra. Fungera inte de gånger hon får för sig att hon ska gå och dricka. Gå till skålen, ta några slick, gå en sväng, slick igen osv. Då är det vatten överallt.
Kul att Nelson hjälper matte och husse att granska reklamen. Han verkar göra det ordentligt, de är bra det.