lördag 17 januari 2009

Var är matte?

Jobbig dag, först kloklippning sen envisas husse med att dra den blå maskinen som bullrar runt hela huset. Det är bara att flytta på sig. 
En liten stund gick jag faktiskt ut och satte mig på trottoaren. Husse tyckte inte det var något bra ställe att sitta på, men det var i alla fall mindre bullrigt.
 I dag var det en trevlig promenad det var nästan varmt ute, -1 grad. Så vi gick/sprang riktigt långt. Jag letade upp pinnar och fick godis för att släppa dom, undrar vad han ska med alla pinnar till? Sen fick jag bollen att leka med istället, den är bäst! Nu väntar jag på matte, hon borde komma snart. För nu har hon varit borta hela natten och hela dagen. bäst jag går och kollar vid dörren igen.

3 kommentarer:

Fixa sa...

Han kanske har svårt att hitta bra pinnar din husse så det är därför han vill ha dem för att själv leka med pinnarna? Bollar är så roligt att leka med men den där snabelmaskinen är mindre kul ibland och ibland ok. Den är ju inte farlig men låter lite mycket när jag har min skönhetssömn:) voff voff från Fixa

kingbrant sa...

Ja blå maskiner med lång slang och som bullar är inte roliga. Värst är nog slangen tycker Smilla. Hon ser till att hålla sig långt långt borta när husse eller matte tar fram den. Pinnar tycker Smilla om att plocka, men även annat smått och gott tex burkar, papper, vantar och andra bra saker som ligger och väntar på marken.

Anonym sa...

Hej Nelson!
Kloklippning är pest... jag försöker att inte titta då.. Läskigt är det. Vad roligt att du får din matte och husse att ge dig pinnar att leta efter! Jag gillar också att plocka upp - barnen i min familj slänger så mycket skräp. Är jag på det humöret så hämtar jag skräpet och ger till matte - annars passar jag på att göra ännu mera skräp!! :D
Nospuss till dig!