torsdag 2 oktober 2008

Valpägarkurs

Här vilar jag ut efter valpägarkursen som jag och husse deltar i. Det var tur att även matte var med idag, eftersom det verkade som allt jag lärt husse var som bortblåst. Han glömde bort att titta på mig, och så glömde han att ge mig godis så där ofta som jag har lärt honom att göra. Och så talade kursledaren om att jag borde få godare godis!!
Dom andra valparna behövde dessutom bara lära upp en Tvåbening,  jag fick hålla reda på två. Nästa gång ska jag lära husse en massa nya saker, men nu ska jag vila mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är Nelson som tränar två människor!! :D
Jag ska börja kurs snart jag med.. få lite hjälp att få ordning på en av mina människor - men det kan bli svårt. Bra att du ligger före mig i träningen så kan jag få lite tips av dig.
Nospuss - Lova

Anonym sa...

Det här med att lära människor saker det kan vara svårt!
Det tar tid och mycket träning :0)
Extra gott godis är ett måste vid så svår träning! köttbullar eller korv :0)
Ha det gott o lycka till med träningen // Lotus

Fixa sa...

Jag håller med Lotus det skall vara bra belöning vid träning. Köttbullar och korv är gott och detsamma gäller torkad blodpudding:) Vi har en "godistrappa" ju svårare övning desto godare godis. Vad duktig du är Nelson som håller ordning och tränar två- det gör jag med ibland. Sedan får min matte lära husse ibland och husse lära matte ibland så att de lär sig någon gång. Ha det bra och lycka till! /Svansviftningar från Fixa