söndag 19 oktober 2008

Helgens öden och äventyr



Nu har det varit  helg igen, och fullt upp att göra. Det började i går morse med en skogspromenad, matte husse och jag. Vi gick till ängarna och letade efter Ville,  men han var inte där. Det kunde jag sagt  åt dom från början.
Efter fikat skickade jag iväg husse och matte på olika uppdrag, så att jag fick lite lugn och ro!
När dom kom hem igen hade vi en lugn hemmakväll. 
Idag har vi  varit på sån där ägarträning igen, husse spillde ut en massa godis som jag fick plocka upp. Sen tränade han på att ta mot dummysar, när jag hade hämtat dom åt honom, det tycker han är jätteskoj! Han till och med la sig på rygg och rullade runt, när jag gav honom en dummy.
På eftermiddagen har vi lekt kurragömma i skogen.Det går till såhär. Jag går iväg lite längre bort än vanligt och låtsas att jag inte ser eller hör  husse och matte, då gömmer dom sig, bakom ett träd eller en sten eller något annat bra. Efter en stund börjar jag att leta och när jag hittar husse och matte så får jag godis. 
Nu är jag nybadad och ligger på husses mage, i morgon får det bli en lugn dag!


 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig helg du verkar ha haft Nelson!!
Det är hårt arbete med att få de tvåbenta att göra som man vill :0)
Idag har jag försökt få min matte att ta emot apporten ordentligt! O inte får man leka med dem heller när man hittar dem utan snabbt som attan till matte med dem, knasiga tvåbeningar!
Ha en skön vecka // Lotus

Anonym sa...

Oj vad du jobbar mycket Nelson!! ja, jag har fullt upp med mina tvåbeningar också!! En tuff helg! ;)

Anonym sa...

Vilken underbar bild!

Jag var i Uppsala igår och träffade Iris, hon var jättesöt! När vi var ute på promenad med barnvagnen gick jag väldigt ordentligt utan att dra i kopplet, för det gäller att man ser till dom som är yngre. Det kan ju komma katter!

Jag ville väldigt gärna leka med Iris hund Pricken, han har prickar precis som jag, men jag fick inte leka med honom för matte! Inte fick jag smaka på hennes napp heller. Men jag fick äta upp Iris mat när hon var mätt, mums! Sedan vilade jag mig lite i bilen när Mattias spelade på den där stora fiolen, som tydligen hade sovit över i Uppsala.

När vi skulle åka hem igen tog storfiolen upp nästan hela bilen. Den fick ligga på min plats för den är så bred om baken, själv tog jag plats i baksätet med säkerhetsbälte-sele. Men det var inga problem, jag kurade ihop mig bredvid storfiolen och sov sååå gott.

Fixa sa...

Vilken kul hundhelg du har haft Nelson! Vad bra att du har koll på dina tvåbenta när de springer och gömmer sig:) Roligt att din husse gillar att apportera det gillar min med;)voff från Fixa