onsdag 15 oktober 2008


Ligger här på mattan och vilar. Ville har åkt tillbaka till Solna så jag får hålla ställningarna själv. I dag har jag tränat husse på att hålla mitt tuggben när jag biter på det. Efter en stund var han riktigt duktig. Han har också fått träna på att ge mig godis när vi möter joggare i skogen, då sätter jag mig ner och vips kommer det en godisbit av någon sort.
Villes matte Elin och jag hade en mini kurs i kloklippning och andra småsaker för husse och matte, i helgen . Ville ställde också upp, han visade hur man blir klippt på insidan av öronen.
I morgon kväll är det valpägarkurs igen, då ska husse kasta iväg saker som jag ska hämta – vi får se om jag har lust med det. Annars får han hämta själv!
Kolla in Tudor han är duktig på det där med att hämta grejor

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din husse gör stora framsteg varje dag!! Min matte och husse är inte så läraktiga precis! Jag har fått något att "bita i" så att säga.. Men de ger mig i alla fall en och annan godbit ibland! :) Ja, ska jag vara ärlig så får jag nog mer sånt än de andra hundarna! Bra tycker jag!

Anonym sa...

Åh, vad trevligt att du länkade till oss! Jättesöta bilder på dig!! En daglig dos av Nelson gör dagarna mycket roligare!!

Fixa sa...

Smart av dig att lära din husse att du skall få godis när det kommer joggare. Hoppas att ni ofta går på joggingspåret:) Jag tycker att det är ganska kul att hämta saker själv och så går det snabbare än när mina tvåbenta skall hämta sakerna. Då får jag ju godis och beröm och gör det extra kul.Vad kul du och Ville verkar ha tillsammans, han verkar vara en bra bästis:)
Nospussar från Fixa

Anonym sa...

Hej
Vad roligt att "springa på" Smillas (Periwinkles Dark Lady) syskonblogg. Det var en trevlig blogg att läsa. Läs gärna om syrran på www.kingbrants.hundar.dinstudio.se

Anonym sa...

Aha din husse håller på och lär dig skvallra, det har vi fått lära oss oxå, mycket gotta kan det bli om man har tur :0)
Ha en skön bus helg!!! // Lotus