torsdag 30 oktober 2008

Bättre en klöv i skogen än tio i frysen



Nya detektiv äventyr. Igår hjälpte jag och Asta(en snygg flatcoted), våra Hussar att leta reda på två älgklövar som dom tappat bort i skogen.
Först så berättade Eva hur dom skulle göra, det var klädnypor med röda plastband på som dom satte i träden och en del andra instruktioner. 
Sen tog dom varsin sån där klöv och gick och drog den i skogen, och det var där jag tror att dom ställde till det! För både min Husse, och Astas husse (Olle), kom tillbaka från skogen utan klöv. 
För att få dom på bra humör igen, bjöd Eva på fika. 
Sen bad hon mig och Asta att leta reda på Hussarnas borttappade älgskånkar, det fixade vi lätt som en plätt. Fast jag kan säga att lite läskigt var det allt. Som belöning fick vi bära det vi hittade, Jag fick till och med behålla klöven, så jag fryste in min. 
Nu har jag åkt till Solna, här ska jag hjälpa Ville att leta reda på Mattias som också är borttappad. Hitills har vi letat i hela huset, och borta i rastgården utan resultat, men vi kommer att hitta honom innan helgen är slut. Det är jag övertygad om.

2 kommentarer:

Fixa sa...

Att leta klövar är ju så kul tycker jag också! Vi har ju lika slarviga hussar. Min husse brukar slarva bort lite mindre klövar av rådjur. Lycka till med letandet ... det blir bara roligare och roligare att leta.

Anonym sa...

Så mycket roligt du får göra Nelson! Jag har inte spårat ännu... hoppas jag får prova snart. Vilka slarviga hussar det finns!! Tur att du har en så bra nos!