söndag 5 oktober 2008

Konsten att få godis

Hej alla och tack för alla tips om godis. Nu vet jag hur man gör. Det är bara att leta rätt på en stock av lagom storlek. Sen går man fram och tillbaka på stocken. Då börjar husse och matte att ropa Braa, och så får man godis korv och köttbullar och sånt. Matte ropar föresten braa och duktig mest hela tiden, jag tror att det är för att hon ska bli ännu gladare. Jag har vägt mig idag och trots att jag tappat flera tänder bla en hörntand, så har jag gått upp i vikt till 13,2 kilo. Nu är det sovdags. Ska bara kolla om det finns något kvällsfika till mig också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du växer fort Nelson.. flera kilo större än jag! :D Men du är ju kille och ska vara en bit större än mig. Matte tycker att jag vuxit också. Jag har tappat alla fyra vassa hörntänder - det är så svårt att ta med mig tuggben och morötter nu. Förstår inte varför allt vill trilla ur munnen.
Nospuss!! Lova

Anonym sa...

När jag var mindre var husse och matte likadana! När jag hoppade upp på en sten sa de braaa och kom med korv! Nu räcker det tydligen inte med att vara duktig och hoppa upp på stenar för när jag gör det säger de bara "jaha, tror du att du ska få godis nu?" så nu har jag tröttnat på det och gör annat i skogen istället. Att springa iväg lite för långt och sedan komma när de ropar ger fortfarande godis så det gör jag ganska ofta. Att lämna av en boll eller dummy som de gömt i skogen ger också godis men det är bara roligt så där behöver jag inget godis, om det inte är något riktigt gott förstås! Ha så roligt på valpkursen! Vore jätteroligt om du kom till någon fieldträff. Där kommer du absolut hitta någon valp att leka med!

Fixa sa...

Vilken bra balans du har Nelson! Det är bra att du lärt dina tvåbenta att ordna med gott godis. Min husse är nog som din matte, han är ibland lite för snäll mot mig säger de som har kursen vi går på. Nog skönt att bli av med valptänderna. På mig så kliade det i munnen när jag tappade mina så jag fick många morötter och annat att gnaga på då. Fieldträffar är roliga träffa andra fieldar och busa:) Vov vov från Fixa

Fixa sa...

Alltså: det jag menar är att din matte är nog alldeles perfekt lagom snäll mot dig Nelson:) Men jag är ju lite äldre och har kommit på nya busigheter och då behöver husse vara lite mer bestämd mot mig. Jag gillar ju honom ändå, nästan mer när jag vet vad som gäller./Fixa