söndag 26 oktober 2008

Spring i benen




Det här med att hämta grejer som tvåbeningarna har tappat är skoj, här är det fullt ös ibland tallplantorna. 14,1 kilo på vågen i morse, husse har fått för sig att jag ska sitta på vågen själv. Då måste man måste hålla ihop alla fyra benen ungefär som på bilden – jobbigt! Det har varit en lugn vecka, på gränsen till tråkig. Husse och matte har jobbat mycket hela veckan. Som tur är var det husseträning igår, så att jag fick träffa lite hundar. I torsdags var jag på födelsedags kalas hos Ozzy, det är jättekul att leka med honom fast han är så stor. I morgon ska matte och jag klara oss själva, husse ska på kurs till Lycksele, Jag är redan lovad en Låång promenad i skogen. Tur att det finns godisstenar, godisträd ,gå-stockar och stavgångare i skogen, annars skulle jag svälta ihjäl :-). Husse har förresten läst en ny bok, så nu snurrar han runt när han ger mig godis. Han tränar följsamhet säger han, sen lekar han indian också. Smyger iväg och gömmer sig. Att han orkar! Jag hittar honom nästan varje gång.

 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nelson!!
Det ser härligt ut när du springer!! Du är duktig som fått din husse och matte att ge dig godis på promenaderna och lite då och då!! Jag väger också som du - matte trodde jag var mindre men vägde mig i zooaffären..
Hittar du aldrig på något bus Nelson!! Jag har fullt upp med att hitta på bus.. ;-)
Nospuss och tjuvnyp från Lova

Anonym sa...

Hej Nelson!

Jag har inte riktigt fattat det här med att hämta grejer alltså...
Vad är egentligen vitsen? Ibland hämtar jag ju saker på eget initiativ, (skor tex, för de passar så bra i min mun, och tofflor, aaa... mmmm...) men då verkar folk inte tycka att det är bra... eller? Du kanske kan visa eller förklara till helgen?

Bära saker är dock helt okej. Jag fick sååå mycket beröm idag när jag bar en dummie när matte joggade bredvid. Hon tror naturligtvis att jag gjorde det bara för att hon skulle få ett lagom spring-tempo, men jag gjorde det ju för att impa på tjejerna!

Nelson, vet du jag kan inte hitta Mattias, fast jag sökt några dagar nu... du måste hjälpa mig att spåra när du kommer! Det hela är mycket mystiskt. Storfiolen är kvar, så jag tror inte att det är en sådan där konsert nu igen. Jag saknar honom väldigt! Men han kommer väl snart, jag antar att han bara är någonstans och köper ben till mig. Jag sover på hans kudde så länge...

kingbrant sa...

Hej
Du skriver så roligt, trevligt och underhållande om era övningar och äventyr. Man får sig ett gott skratt när man läser i bloggen mvh Karin Smillas matte

Fixa sa...

Fin bild på dig Nelson när du springer! Vad kul att gå på födelsedagskalas! Fanns det något roligt presentpapper att leka med då? Skogspromenader det är kul och extra mycket om man får godis och springa lös. Bra att du tar med dig din husse på kurs så att han lär sig. Mina tvåbenta har kursavslutning imorgon så jag skall följa med dem in till centrala Göteborg då så att de inte går vilse på vägen*hihi* Svansviftningar från Fixa