torsdag 6 november 2008

En stilla kväll i Umeå

Nu ligger jag på min plats i köket, matte sopar upp sand från golvet. Hon säger  att det är från mig. Nu när vi är hemma igen får jag bo på golvet igen, fast mitt i natten brukar jag försöka hoppa upp i sängen i alla fall. Går Det Så Går Det som man säger.
Husse har börjat en ny kurs i hundträning, det heter så fast det är tvärtom. På den här kursen får vi hundar mycket mer godis än på den förra, och så lär vi tvåbeningarna att klicka med liten plastgrej innan dom ger oss godis. 
Det är en allvarlig vecka för oss fieldar, alla hoppas vi att Chester Länk ska komma tillrätta. Det är rätt läskigt i skogen när det är mörkt, usch.
Nu ska jag försöka sova, om nu inte husse ska försöka klippa mina klor.


2 kommentarer:

Fixa sa...

Jag får också sova i sängen när vi är borta men inte hemma. Jag försökte också hoppa upp i hemmasängen när tvåbeningarna somnat men de lyckades (nästan) vakna varje gång och surade. Nu har jag tröttnat på deras surande och sover hellre i min korg som står bredvid deras säng. Vi håller tassar & tummar att Chester snart är tillbaka välbehållen till sin familj.

Anonym sa...

Ännu får jag inte sova i sängen.. men jag ska snart vara där!! De andra får minsann..
Ja, vi hoppas på att Chester dyker upp välbehållen så fort som möjligt. Min dagmatte har gett mig en namnbrick att ha i halsbandet - det har telefonnummer till matte och mitt vackra namn "LOVA" på sig.. det är bra att ha ifall matte springer ifrån mig någon gång, så kan de ringa efter henne.
Ha en bra helg!