söndag 16 november 2008

Se upp i Backen....!


Nu har snön kommit! Fullfart i skogen hela dagen. Jag har haft roligt idag. Jagat snöö och spårat allt möjligt, mest andra hundar. Men också en hermelin. Vi har tränat stå och ligg och kom och en massa andra saker som ger godis. Husse verkar lite desperat, han sitter och gör scheman och träningskort och läser en bok om hur hundar fungerar, det vet jag redan! Godis och att bli kliad på magen funkar bäst. I dag har jag tränat husse i att krypa under vita soffan. Så här gör man. 
1. Rulla in en boll under soffan.
2. Lägg huvudet på sned,  gny lite och titta på husse.
3. Han kryper in under soffan och hämtar bollen.
4. Upprepa punkt 1-3 några gånger. Viktigt, håll på tills han lägger ifrån sig tidningen! Annars lär han sig inte ordentligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så kul att läsa dina kloka ord!! Husse han lyssnar inte så bra på mig.. Läs i blogg 1 för söndagen så förstår du.. Jag skvallrade coh skvallrade men husse kom inte förrän det var försent! Pss om det vart jag som tagit kakorna hade jag inte skvallrat men det får bli vår hemlis.

Fixa sa...

Vad bra du lär din husse att hämta bollen under soffan:) Jag brukar lägga huvudet på husses dators tangentbord och skriva/surfa själv eller bara vila hakan på tangenterna tills husse slutar med datan och gosar och busar med mig i stället. Lyllos dig Nelson som har snö att busa och leka i. /voff Fixa

Anonym sa...

Visst är det härligt med snö! SÅ underbart kul att busa i :0)
Ja det tar tid o lära dessa hussar o mattar vad man vill o inte vill. Mina är inte fullärda än!
Ha det gott o busa mycket i snön!
Nospussar från Lotus

Rosa sa...

Hej å hå va kul det är med snö. Vi har oxå fått snö nu så jag vill vara ute så mycket jag kan. I lördags var vi uppe vid stugan och då provade jag att gå på vattnet, det gick bra en stund men sen blev det blött om tassarna (isen brast), sån tur att det inte är så djupt just där.Idag när vi var på jobbet (husse´s) så fick jag upp ett spår på rådjur, det var kul tyckte jag men inte husse för han gapade och stod i men det struntade jag i. Till slut tyckte jag att det fick räcka så då var det ganska skönt att hoppa in i lastbilen igen.
Hej då ifrån Rosa i Undersåker