söndag 9 november 2008


Nu är det söndag igen, vi har varit  i Lövånger och kollat det sista innan vintern. I Lördags var vi ute i skogen länge, det var jättespännande med många härliga dofter i luften. Älg, rådjur någon slags hönsfågel, matte är också rätt säker på att det finns björn i skogen, undrar hur det luktar?
Det är konstigt med husse och matte, när det inte är sommar bäddar dom på golvet, i stugan . Det är bra tycker jag för då kan jag sova mitt i mellan. I dag har jag också använt nosen, jag spårade upp en rökt lax under vinbärsbusken. Hur kom den dit?
Vilket bra tips jag fick från Lova, att ha ett halsband med mitt namn på, blir min önskepresent när jag fyller 6 månader. Matte är rätt bra på att spåra hon med, idag spårade hon upp årets bästa trattkantarell ställe, fast jag tror att  hon hade lite tur också ;-) 

2 kommentarer:

Fixa sa...

Vad mysigt att sova på golvet mellan matte och husse:) Duktigt av din matte att spåra svamp och av dig att spåra och hitta en fisk under busken. Var det en fågel som hade tappat den där? Du ser ut att springa jättefort Nelson. Gulligt mysfoto av dig grabben. Voff voff från Fixa

Anonym sa...

Vad mysigt ni har det i stugan!! Jag skulle verkligen vilja sova mellan matte och husse.. men där ligger Irma.. I helgen sov Fixa mellan matte och Elina!! Vi var på utställning och sov på hotell.. Jag hade min tygbur med mig.. Fast, jag gillar den ibland.