torsdag 13 november 2008

Pysselkväll

Matte gör skålar i lera, det är nog ett tidigt julpyssel tror jag. Själv gör jag pyttesmå bitar av en mjölkkartong, jag har inte kommit på vad jag ska ha bitarna till, men något fint blir det säkert. Idag är det roligt att vara ute, tassarna liksom glider omkring ovanpå marken. Husse har bytt till dubbade vinterdäck på cykeln och det luktar cykeldäck i hela huset, Usch! 
Till alla som är nyfikna på om jag sover i sängen eller inte, kan jag säga att i morse vaknade jag längst ner vid husses fötter, bra  va?
Vi har också börjat träna på sitt, stå och ligg i en himla röra, husse säger olika hela tiden. Så det gäller att vara skärpt om man ska få något godis, han håller också på och lyfter mina tassar hela tiden. Det är något lurt med det, för jag har märkt att han håller i klotången också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh dessa småbitar kan vara väldigt roliga att sprida runt överallt! Då kommer matte med den där brummande saken med slang o vips så är de borta :0). Ja ja det är bara att börja om på nytt för oftast kommer det fler kartonger!
Ha det gott!!
Voff från Lotus

Fixa sa...

Vad fint du pyntar Nelson! Jag brukar dekorera ibland jag med. Smart grabb att vakna vid husses fötter;) Vi får försöka att hålla koll på godiset även när de tvåbenta blandar sitt ,ligg mm det burkar löna sig.Snart blir det nog vitt på marken uppe hos dig och det är roligt att busa i, även om det var lite kallt och mystiskt första gången jag gick i det. Nospussar från Fixa

Anonym sa...

Vad härligt att du sysselsätter dig själv!! Jag gör det ofta, fast husse brukar mumla om dammsugaren och skräp som fastnar.. Jag tycker att de ska ha något att göra, de tvåbenta.. Jag aktiverar mina väldigt mycket faktiskt och känner mig stolt över att de inte blir soffliggare eller fast vid datorn.. Ser jag det - så tar jag genast något otillåtet i munnen. Det blir sån fart på dem!! Hihi!!!
Nospuss till Dig! Lova