söndag 23 november 2008

Mera snö och blåst

Den är veckan har husse varit tjatig. Sitt.. klick. Sitt........Klick, Sitt...............Klick. Ja, jag får förstås godis när jag sitter. Men han drar liksom ut på det hela tiden. Men i bland lurar jag till mig lite extra godis ändå ;-). Kolla bilden så fattar ni vad jag menar.
Ozzy  har varit på besök  i dag, han sprang omkring och snodde mina tuggben hela tiden. Sen åt han upp min mat också. Vi busade lite, men inte så att det störde tvåbeningarna. Det var riktigt skönt när han åkte hem, han är så stor och stark att jag blev helt slut av att leka med honom.
I kväll är det riktigt blåsigt här i Umeå, storm och oväder, det riktigt viner kring knutarna, ibland låter det som det går någon här utanför, det är riktigt läskigt. 
Vi har fått förstärkning husse och jag. Moni och Lennart har kommit för att hålla mig sällskap på dagarna, men jag vet nog vem som det blir som ska roa dom. Så jag har laddat upp med mina leksaker, tuggben, och annat som dom ska få leka med. Det gäller att trötta ut dom så att dom sover ordentlig på nätterna. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, du har mycket sjå du med att klick träna husse.. så att han ger dig godis riktigt ofta!! Så får du extra människor att träna också - du måste vara duktig!
Jag har haft besök idag!! Det var kul men i kväll är jag sååå trött!!! Ha en bra vecka!

Fixa sa...

Hej Nelson! Hoppas att du och dina tvåbenta klarat er bra från stormen. Jag förstår att du har mycket att göra med att hinna klicka in din husse, ha tålamod det får jag ha med mina tvåbenta...och se till att du får godis ofta. Har du mycket snö att busa i nu? det saknar jag här men jag fick busa med Lova igår det var skoj.

Anonym sa...

Visst är det härlig med snö!
det är bland det bästa som finns. O sen finns det inge bättre än att få komma in i värmen efter att ha varit ute länge :0).
Ha det gott .Man måst liksom ha koll på dem så de fattar vad man menar att de ska göra de där 2 benta varelserna som man bor med.